Stuur ons je bestanden

<- Easy-peasy

Hier links dus. Zo groot en zo vaak als je wil! 
Via FTP kan ook. Neem even contact op, dan maken we een locatie en inlog.

Aanleverspecificaties

Bel ons of mail ons!

Verschillende montagepaketten, exotische camera’s, uitheemse codecs, verschillende eindbestemmingen; Geen workflow is hetzelfde. Voor het aanleveren van materiaal is het dan ook het verstandigst contact met ons op te nemen. Liefst zo vroeg mogelijk in het productieproces. Zo wordt het mooier én makkelijker!
Maar is het zondagnacht en wil je het echt nú weten? Dan vind je hieronder de handvaten die je nodig hebt voor een vlekkeloze aanlevering.

Aanleveren voor audio


In de meeste gevallen volstaat een audio-export als embedded AAF, met een videofile ter referentie:

Audio
Video
AAF Audio export 
• Embedded AAF
• 75 frames overlengte (handle length)
• 48kHz
• 24bit
Video ter referentie
• Minimaal 1920x1080
• Progressive of Interlaced
• Quicktime: ProRes Family, DNxHD of
• MXF Op1a - XDCAM HD, XAVC of
• MXF Op-atom: DNxHD, XAVC of
• MP4 (H264)
Tab Content #3

Aanleveren voor kleur


Foolproof én hoge kwaliteit: Een high-res/10-bit platgeslagen videoexport vanuit de tijdlijn met een audio-ref en edl.
Soms (commercials, high-end drama/docu) loont het om bij de bron te blijven, en kleuren we het liefst rechtstreeks op de files vanuit de camera. Voor deze offline/online workflow kunnen we het best even contact hebben.

Video
Audio
EDL
Smaakjes smaakjes.. Hieronder de best practices en keuzes vanuit de verschillende montageprogramma's:

Vanuit Premiere

Zorg ervoor dat Maximum Render Depth aan staat tijdens het exporteren.

• Quicktime ProRes HQ (Voorkeur)
• MXF Op1a XAVC Intra 100
• MXF Op1a XAVC Intra 300 (Alleen Davinci Resolve) 

Vanuit Avid (Videomixdowns)

Zorg ervoor dat de render settings onder media creation op minimaal een 10 bits codec staat ingesteld!

• MXF Op-Atom DNxHD185x (Voorkeur)
• MXF Op-Atom DNxHR HQX (Voorkeur)
• MXF Op-Atom XAVC Intra 100
• MXF Op-Atom XAVC Intra 300 (Alleen Davinci Resolve)

Vanuit Final Cut Pro

• Quicktime ProRes 422/HQ/4444


clean en gescheiden Beeld

Hou de export vrij van titels en vormgevingselementen.
Pips/Splitscreens/Wipes graag als losse fullscreen clips aanleveren op tijdcode, zodat deze los gekleurd kunnen worden en later teruggeplaatst kunnen worden in de montage.
Green Screens zonder key aanleveren, in de montage de key/background weer toevoegen.
Zijn er beeldbepalende effecten gebruikt in de montage exporteer die dan mee, of overleg even met 1 van onze coloristen.

Kleurdiepte

Minimaal 10 bit aan kleurdiepte, zodat kleurverlopen mooi blijven. Zorg ervoor dat alle renders ook 10 bit zijn. Is er enkel met 8 bit materiaal gewerkt, dan is 8 bit ook goed.

Een tijdlijn bevat bij voorkeur enkel progressive of interlaced materiaal en de tijdlijn/project staat hetzelfde ingesteld. Heeft een tijdlijn/project gemixt materiaal dan moet het afwijkende materiaal ofwel gede-interlaced worden of het progressive materiaal op een interlaced tijdlijn/project worden verwerkt, afhankelijk van smaak/uitzendformaat.

Wil je progressive en interlaced apart aanleveren, neem dan contact met ons op.

Resolutie / Aspect

Een van onderstaande resoluties is mogelijk.
• 1920x1080 - 16:9 (HD)
• 3840x2160 - 16:9 (UHD)
• 4096x2160 - 1.90:1 (4K)

Hou hierbij in het achterhoofd in welke resolutie gedraaid is en hoe er opgeleverd moet worden. Hou er ook rekening mee wanneer je met verschillende resoluties in een tijdlijn werkt dat de aspect juist is. In Avid wordt 4K materiaal bijvoorbeeld verticaal uitgerekt als het in een UHD project gebruikt wordt. 

Framerates

• 25 fps
• 50 fps
Audiomixdown in sync met het beeld.

• Wave file
• 48kHz
• 24bit
CMX3600 edl per videoexport.

Aanleveren voor finals

Titels en vormgeving

Als wij de masters maken, hebben we de elementen nodig die niet in de gekleurde video zitten (graphics, titels etc). Maak vanuit Premiere of FCP een video-export met alpha (transparantie) met onderstaande specs. Hou deze export op dezelfde lengte als het hele programma. Monteer je in AVID? Dan is meestal een geconsolideerde export van de titellagen als project de beste oplossing.

video
• Quicktime ProRes 4444 met alpha
• Quicktime Animation met alpha

Home

Werk

Aanleveren

Contact

Vacatures

FAQ

© Mengwerk | Privacy Policy