Aanleverspecificaties

Bel ons of mail ons!

Verschillende montagepaketten, exotische camera’s, uitheemse codecs,  verschillende eindbestemmingen; Geen workflow is hetzelfde. Voor het aanleveren van materiaal is het dan ook het verstandigst contact met ons op te nemen. Liefst zo vroeg mogelijk in het productieproces. Zo wordt het mooier, en makkelijker!
Maar is het zondagnacht en wil je het echt nu weten? Dan vind je hieronder de handvaten die je nodig hebt voor een vlekkeloze aanlevering.

Voor audionabewerking



In de meeste gevallen volstaat een embedded AAF. We hanteren daarvoor de volgende aanleverspecificaties

Audio
Video
AAF Audio export 
• Embedded AAF
• 75 frames overlengte (handle length)
• 48kHz
• 24bit
Video referentie
• Minimaal 1920x1080
• Progressive of Interlaced
• Quicktime: ProRes Family, DNxHD
• MXF Op1a - XDCAM HD, XAVC
• MXF Op-atom: DNxHD, XAVC
• MP4
Tab Content #3

Voor kleurcorrectie



Probeer altijd zo dicht mogelijk bij de bron te blijven! Qua workflow is het niet altijd mogelijk om met het bronmateriaal te werken, daarom werken we vrijwel altijd met een videoexport van de videotijdlijn en een bijbehorende CMX3600 edl. 

Verder hanteren wij de volgende aanleverspecificaties. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op!

Video
Audio
EDL
Zoveel smaken, zoveel keuzes. Hieronder de formaten die compatible zijn met onze kleurcorrectie systemen. 

Vanuit Premiere

Zorg ervoor dat Maximum Render Depth aan staat tijdens het exporteren.

• Quicktime ProRes HQ (Voorkeur)
• MXF Op1a XAVC Intra 100
• MXF Op1a XAVC Intra 300 (Alleen Davinci Resolve) 

Vanuit Avid (Videomixdowns)

Zorg ervoor dat de render settings onder media creation op minimaal een 10 bits codec staat ingesteld.

• MXF Op-Atom DNxHD185x (Voorkeur)
• MXF Op-Atom DNxHR HQX (Voorkeur)
• MXF Op-Atom XAVC Intra 100
• MXF Op-Atom XAVC Intra 300 (Alleen Davinci Resolve)

Vanuit Final Cut Pro

• Quicktime ProRes 422/HQ/4444


Beeld

Vrij van titels en vormgevingselementen die over het beeld heen liggen.
Pips/Splitscreens/Wipes als losse fullscreen clips aanleveren op tijdcode, zodat deze los gekleurd kunnen worden en later teruggeplaatst kunnen worden in de montage.
Green Screens zonder key aanleveren, in de montage de key/background weer toevoegen.
Zijn er beeldbepalende effecten gebruikt in de montage dan die graag mee exporteren of overleggen met 1 van onze coloristen.

Kleurdiepte

Minimaal 10 bit aan kleurdiepte, zodat kleurverlopen mooi blijven. Zorg ervoor dat alle renders ook 10 bit zijn. Is er enkel met 8 bit materiaal gewerkt, dan is 8 bit ook goed.

Een tijdlijn bevat bij voorkeur enkel progressive of interlaced materiaal en de tijdlijn/project staat hetzelfde ingesteld. Heeft een tijdlijn/project gemixt materiaal dan moet het afwijkende materiaal ofwel gede-interlaced worden of het progressive materiaal op een interlaced tijdlijn/project worden verwerkt, afhankelijk van smaak/uitzendformaat.

Wil je progressive en interlaced apart aanleveren, neem dan contact met ons op.

Resolutie / Aspect

Een van onderstaande resoluties is mogelijk.
• 1920x1080 - 16:9 (HD)
• 3840x2160 - 16:9 (UHD)
• 4096x2160 - 1.90:1 (4K)

Hou hierbij in het achterhoofd in welke resolutie gedraaid is en hoe er opgeleverd moet worden. Hou er ook rekening mee wanneer je met verschillende resoluties in een tijdlijn werkt dat de aspect juist is. In Avid wordt 4K materiaal bijvoorbeeld verticaal uitgerekt als het in een UHD project gebruikt wordt. 

Framerates

• 25 fps
• 50 fps
Audiomixdown in sync met het beeld.

• Wave file
• 48kHz
• 24bit
CMX3600 edl per videoexport.

Voor finals

Titels en vormgeving

video
• Quicktime ProRes 4444 met alpha
• Quicktime Animation met alpha

Home

Werk

Aanleveren

Contact

FAQ

© Mengwerk | Privacy Policy